Illiterat

Illiterat

Detta inlägg tillägnas den lille jävel som kommenterade mitt föregående inlägg och som, trots att kommentaren endast bestod av en mening, lyckades med konststycket att både stava fel och undvika versaler. Kommateringen talar vi tyst om...

Ur Svenska Akademiens ordbok:

"UTTAL: il1itera4t l. 01~,ORDKLASS: adj. o. sbst. m.ig.; ss. adj. -are; n. o. adv. == ; ss. sbst. best. -en; pl. -er.
ETYMOLOGI: [jfr t. illiterat, eng. itlliterate; av lat. illiteratus, av in- (se IN-, pref.2) o. literatus (se LITTERAT)](...)

I) BETYDELSE: adj.: som är utan boklig bildning, okunnig; som är utan (högre) skolbildning; olärd, ostuderad; ngn gg äv.: "illitterär'". "




Tillägg: Detta är skrivet för att visa på den psykiska instabilitet jag besitter och för att jag helt enkelt inte har någotsom helst till övers för personer som kommenterar det jag skriver anonymt och enbart för att jävlas. Om denne anonyme skribent mot förmodan menade allvar med sitt inlägg ser jag fram emot att få en förklaring till vad denne menar och tar sedan tillbaka allt jag någonsin sagt och gjort mot mänskligheten och alla små bloggare.
Halleluja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0