Akuten en onsdagskväll i december...

Precis kommit hem från akuten!
Det är precis så kul som det låter!
Det vill säga; inte alls!

Dags att lägga till ytterligare en diagnos på min lista.

Listan
1. Depression
2. Konfusion (orsakad av sömnbrist)
3. Vanföreställning
4. Magsår (ulcus) NY!

...eller egentligen inte, fick diagnosen första gången som trettonåring, då stressrelaterad. Nu vet jag ärligt talat inte vad som är anledningen, men jag blev i vilket fall som heslt ordinerad ännu ett läkemedel som kostar drygt 15 kronor om dagen. Just nu står jag på tre läkemedel som jag tar, och ett antal som jag inte tar, då de är beroendeframkallande och i egenskap av beroende så vägrar jag ta dem. De jag tar är Efexor 2x150mg per dag (2087:- / 98st), Xatral OD 10mg per dag (608:- / 90st) och Lanzo 30 mg per dag (946.50 / 98st). Slutsats; det tog tre dagar att få högkostnadsskydd för läkemedel och alla jag känner (inkl mina barn) blir utan julklappar i år.

Listan på läkemedel som jag är ordinerad men inte tar tänker jag inte räkna upp (mest för att vissa av mina kamrater då skulle vilja köpa dem av mig, och jag har ingen som helst lust att bidra till deras missbruk!)

Nu tänker jag sova, eller i alla fall försöka. Inga piller med dock en kopp humle-te (smakar verkligen apa, men fungerar)

Frid mina vänner! 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tror magsår beror på en bakterie, fick de inte Nobelpris för ett par år sedan för att de kommit på det? Du kan Googla på det du! =)

2008-12-19 @ 08:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0