Detta är gårdagens text

En av mina idoler är Lars Norén, snacka om att han vet hur ångest stavas. Vid flera tillfällen i mitt liv har det känts som att jag varit med i just en Norénpjäs. Jag har till och med vid ett restaurangbesök, rest mig upp och ropat; "Hovmästar'n, kan vi få in ett par stolar här, till herr och fru Norén".

För er som inte vet vad jag snackar om så ska jag vara e x t r a tydlig:

"Modern, Helen, kommer hem på permission från sjukhuset. Tillsammans med henne kommer även de två sönerna, Frank och Ricky. Ricky är också endast hemma på permission fast från sinnessjukhuset efter att han har försökt ta livet av sig. Mötet mellan familjemedlemmarna fylls av ångest, aggression, kärlek och hat och det hela kulminerar när sonen Ricky avslöjar att han är homosexuell."

En gång i livet vill jag kunna vara riddaren på den vita hästen som räddar den vackra prinsessan från draken, just nu är jag dock den arbetslösa undersköterskan på den svarta mopeden som själv är ganska rädd.


Idag grät jag för första gången på flera år

Kommentarer
Postat av: Lisa

Läst idag om rädsla:

"Jag ber om hjälp att inte begå misstaget att i förväg förvänta mig problem.Uppstår problem låt mig då bemöta dem med kärlek och bibehållen sinnesro"



"Det är förspilld möda och utan värde att ta ut vare sig glädje eller sorg i förskott över förväntade händelser, eftersom de kanske aldrig kommer att äga rum"

2008-12-03 @ 21:22:39
URL: http://livscoach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0