Juldagsmorgon

Jag har försonats med min far, jag hoppas också med min mor, jag har ingen syster men däremot en bror, och en bror till. (jag försökte rimma lite, men det gick inte så bra, men det är kul att försöka). Jag har firat jul fram tills nu, med stadsmission, NA-vänner, en pingstvän, en diakon från svenska kyrkan, en kvinnlig präst och ett antal poliser, dock inte alla dessa på samma gång.
Först stadsmission med pingstvän, diakon, präst och paket, samt det faktum att jag grät inför femtio för mig okända människor. Sen åkte jag till polishuset, ringde på, vart insläppt efter många om och men, och lämnade en julklapp till de stackars konstaplar som tvingas jobba på julafton. Efter det så åkte jag till akuten och gjorde exakt samma sak, julklapp till de som tvingas jobba på julafton. Sen till NA-vänner med ytterligare julklapp, ett mycket långt och jobbigt samtal som slutade med att jag grät i deras famnar vid tre tillfällen (självklart spik nykter och helt ren), sen såg vi en gammal film vi alla uppskattade. På vägen hem blev jag stoppad av polisen, faktiskt samma som jag gett paket, fick blåsa och sen åka hem. Just det; jag blev med sponsor idag, det var den bästa julklappen av alla, alla kategorier, lycka kallas det visst.

Kommentarer
Postat av: E

Det verkar ha kommit mycket gott ur denna julafton, glad för din skull! God fortsättning!/E

2008-12-25 @ 10:14:23
Postat av: Jennifer

Har läst din blogg och är faen riktigt stolt över dig!

Nu har jag haft mitt allvarliga.

Nu över till nåt helt annat.

Ang Stieg Larsson som du skrev om i nåt tidigare inlägg så kan jag meddela att jag köpte hans pocketbok på loppis för 20 spänn, hade egentligen inte så stor lust att läsa den, men alla säger ju att den är såååå bra. Så jag tog med den till jobbet igår - julafton för övrigt och jag fick då ingen present av dig - men i alla fall - efter 10 sidor var jag fast! Den är sjukt bra!

Rekommenderas. Finns visst tre delar tror jag.

Ha en bra fortsatt julhelg!

2008-12-25 @ 17:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0