Nu är det dags att jag skärper mig lite

Varför kan inte människor säga åt mig när jag beter mig konstigt? Varför kan de inte bara komma fram och säga: "varför måste du alltid försöka vara speciell eller annorlunda, kan du inte bara vara som alla andra?"

Ni som har varit här tidigare ser att det ser lita annorlunda ut, och varför? För att jag kan visst vara som alla andra, som den grå massan som jag har hatat hela mitt liv.

Jag åt kött idag, isterband med dillstuvad potatis och rödbetor och det var riktigt gott, vegantjafset lämnar jag åt de med karaktär eller ideologier, jag är inget av det.

Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte hur många dagar jag har idag, självklart skulle jag kunna sätta mig och räkna efter men det känns ganska meningslöst.

Det jag vet är: Idag är jag drogfri, allt annat saknar betydelse.

Kommentarer
Postat av: E

Skippa myten om den "grå massan", vill du veta en sak? Den finns inte! Du har hatat i onödan.

Alla människor är unikum, annorlunda var o en på sitt sätt. Människor är även i allmänhet så upptagna av att, precis som du, fundera på hur man uppfattas av andra att de flesta inte har tid att reflektera över andra och att då anstränga sig för att va annorlunda blir bara "skitnödigt".

Fundera på det o ha en mer avslappnad attityd till livet./E

2008-12-03 @ 10:55:55
Postat av: Lisa

Ha, ha....det var ett bra inlägg som E skrev håller med det mesta. Så är det vi lägger energin där den fullkomligt bara läcker ut till absolut ingenting. Alla är lika vanliga OCH lika ovanliga, precis som E skriver alldeles, alldeles.....UNIKA!!! Tur är väl det för FYYYY vad tråkigt det hade varit annars.

2008-12-03 @ 21:15:46
URL: http://livscoach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0