Stressonsdag

Jag vaknade med ett ryck, allt omkring mig var mörker, jag visste inte var jag var men att jag glömt något. Fem sekunder senare kom jag på att jag somnat mitt i något och att jag skulle öppna mötet ikväll. Normalt sett brukar jag vara på plats en timme före mötets början, idag var jag där 9 minuter före. Utanför stod fem personer, alla var riktigt blöta då det regnat ordentligt under dagen och kvällen. Ingen av mina vänner som stod där var det minsta arga, ledsna eller något negativt, de bara skrattade lite åt mig när de såg hur stressad jag var, sen gick vi in och gjorde service tillsammans och det var riktigt skönt. Mötet blev rikrigt bra, som de så ofta blir på onsdagar. Inget högmod från min sida, men önsdagsmötena är lite lugnare än de andra i veckan, då de inte varit igång så länge och inte tilldrar sig så mycket folk som andra möten. Faktum är att de som kommer på onsdagsmötena är samma människor som kommer på de praktiska mötena, lite som gruppen i gruppen skulle man kunna säga, sen om det är bra eller inte ska jag låta vara osagt, men lugnt och skönt är det och det är inte alltid man behöver kalabalik och drama omkring sig. Det faktum att jag sov på eftermiddagen kommer jag få sota för, så jag har laddat upp med filmer och mat så jag klarar en hel natt vaken.

Så nu till svaren på vilka böcker som var inblandade:

Den första var "Att leva med motsägelser - Reflexioner över den helige Benedictus Regel" av Ester De Waal.

Den andra var "Den enda segern" av Jan Guillou.

I ärlighetens namn så hade jag inte klarat det heller, nog för att jag har skallen fylld med konstigheter, men full koll kommer jag aldrig få.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hmmm inte ett rätt :)....Nej, min dag tar slut snart jag är riktigt trött...om du nu inte kan sova...skriv...läser gärna imorgon. En fundering - Kan man insjukna i styrka.........??? Kanske något att fundera över under tiden filmerna rullar... Natti & kram

2008-12-04 @ 00:19:01
URL: http://livscoach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0