Lugna lördag

Eftersom jag inte somnade som jag skulle igår så sov jag lite längre än vanligt idag, men vad gör väl det? När jag slog upp mina ljusblå var det lika mörkt som när jag slöt dem, och eftersom det är lördag så kände jag att jag ville äta något annat, istället för den ljuvliga soppa jag äter i vanliga fall. Sagt och gjort så tog jag mig till ICA Maxi, letade upp "veganhyllan", hittade min sojamjölk och lite andra sojaprodukter. På väg mot kassan stannar jag till vid frysdisken och upptäcker att de har massvis med vegetarisk mat där... jag blir självklart glad, för att lite senare bli ledsen för att ytterligare lite senare bli förbannad. I alla, och då menar jag ALLA sk vegetariska produkter de hade fanns antingen ägg eller mjölk, ÄRLIGT TALAT, hur F*N kan man ha ägg och mjölk i vegetariska produkter?

Hittade mitt i min ilska den här, som jag tycker att ni alla ska vara med på:

http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2436

Nu sitter jag i mitt lugn och min ro, dricker kaffe efter maten (ungstekta rotsaker med olivolja och massa vitlök).
Vet ännu inte vad kvällen kommer att bjuda på, men det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: E

Skickar några tänkvärda ord på vägen:

"bara för idag ska jag inte vara arg, bara för idag ska jag inte oroa mig, bara för idag ska jag vara tacksam, bara för idag ska jag arbeta hårt o ärligt, bara för idag ska jag vara god mot mig själv o andra."

Ibland är det lättare att inte tänka längre än en dag/E

2008-11-30 @ 00:36:14
Postat av: Anonym

Underbara ord, de kommer hjälpa mig på vägen, brukar inte kommentera min egen blogg men du ger mig inget val då jag inte vet vem du är eller hur jag kontaktar dig. Om du vill, kontakta mig: [email protected]

2008-11-30 @ 02:22:22
URL: http://hycklare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0