Möte med "sluta-röka-hjälpen"

Eftersom det är torsdag idag så finns det ingen NA-möte att gå till, jag skulle kunna bevista ett AA-möte, men känner inte riktigt för det, så vad gör jag då istället? Jo, jag söker upp den sjuksköterska på vårdcentralen som jag fick en tid av för några månader sen, hon skulle alltså hjälpa mig att sluta röka. Problemet, om jag nu ska kalla det ett problem är att jag slutade med allt vad tobak heter, för 19 dagar sen. Det var mycket länge sen jag såg en person, som jag inte känner, eller har en relation till bli så glad som hon blev när jag berättade att jag redan slutat.


Faktum är att det inte är så svårt som alla säger; jag har rökt och snusat sen jag var fjorton år, nu är jag trettiotvå och om jag vetat hur "lätt" det var att sluta, så hade jag gjort det för länge sedan. De fyra första dagarna var jobbiga, det är sant, efter det så är det bara "vana" och vana är till för att brytas.


Det som återstår nu är att sluta dricka kaffe, och faktum är att det är svårare än att sluta röka, men som med precis allt annat så ska jag ge det samma starka försök som med allt annat.

Idag väljer jag att tillföra tredjestegsbönen, trots att jag inte ska vara där och rota eftersom jag fortfarande är på mitt första steg, men det må så vara, om än bara för idag!

Gud, jag överlämnar mig själv till dig
att göra med mig och av mig vad Du önskar.
Befria mig ur mitt eget slaveri,
så att jag bättre kan utför det Du vill.
Befria mig ifrån mina svårigheter,

så att segern över dem må bära vittnesbörd
till dem jag vill hjälpa, om Din Makt,
Din Kärlek och Din Väg.
Må jag alltid följa din vilja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0