Underbara fredag

Så hur vart det nu då med min fredag? Självklart gick jag på mötet, som jag hade sagt att jag skulle göra. I vanliga fall så brukar det inte vara speciellt många på fredagsmötena men ikväll så kom sjutton personer, och det var precis så underbart som det kan vara på ett möte, där alla känner samma gemenskap, där alla vet vad man snackar om, eller något liknande, som sagt, underbart.

Efter mötet vart jag ivägsläpad till McDonalds... *suck* str8 edge vegan på McD? ingen bra idé, men jag käkade något som de kallade McBean eller något liknande, fast utan "sås" då vi kom fram till att det verkligen är ägg i majonäs, sen att det är mjölkproteiner i deras bröd och f*n vet om de inte använder animaliskt fett till sina strips, bara för att jävlas med sådana som mig!

Senare hamnade jag hemma hos P och D, först guitar hero i en timme och sen lips i ytterligare tre timmar, snacka om att jag rockade ordentligt, och det bästa av allt? vi var alla nyktra, drogfria och vi gjorde bort oss totalt inför varandra, och det kändes till och med skönt.

Jag inser hur j*vla instängd jag har varit i mitt tidigare liv, hur fylld av osäkerhet jag varit, nu kan jag göra vad som helst utan att ens fundera över vad andra kommer att tycka om det, om de ens ser mig, för... världen kretsar faktiskt inte kring mig, hur mycket jag än trott det.

Vi kan ta ett enkelt exempel, när jag var yngre gick jag ibland på krogen, ibland fanns där ett dansgolv och efter lagom mycket berusning kunde jag hamna där. Hela tiden visste jag att ALLA tittade på, att ALLA såg ner på mig, och att ALLA bedömde mig.  Faktum... ingen minns mig, ingen såg mig, och om de inte såg, hur kunde de då se ner på mig?

Världen kretsar inte kring mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0