Söndagmorgon

Jag vaknade med ett ryck strax före sex, har insett att det inte finns någon som helst anledning att ligga kvar och dra sig, lika bra att kliva upp och få något gjort. Under den senaste tiden har jag betett mig som en idiot, mot allt och alla, jag har varit extremt självcentrerad, tagit oerhört mycket plats och genom det fått andra människor att hamna i skymundan och för detta är jag uppriktigt ledsen. Jag har också börjat dela med mig av mina åsikter till höger och vänster, vilket innebär att människor med lika stort och skört ego som jag, lagt sig på samma barnsliga nivå som mig och "kastat tillbaka lite av den skit de fick på sig från mig", vilket jag verkligen förtjänat. Nu blir det ändring, från och med nyss så sprider jag kärlek istället, kommenterar inte negativt, möjligen konstruktivt, men altt igenom positivt.

Igår hade jag 11 veckor utan nikotin och 105 dagar utan andra sinnesförändrande medel, och det känns riktigt bra. Jag lovade en massa saker runt nyår "som vanligt" men löften mot mig själv fungerar inte speciellt bra, beroendesjukdomen sätter stopp för det mesta. Jag har i vilket fall som helst gått ner 11 kilo på 24 dagar (utan självsvält) och det känns bra. När jag har fått i ordning på min fot (lyckades få foten mellan mopeden och asfalten i 50km/h för en vecka sedan) så blir det gymkort och rutiner.

Självklart blir det lite "reformerade" listor även i denna postning, å ena sidan den jag utvecklat under en knapp månad, samt en ny som kan bli riktigt intressant att utveckla.

Utvecklingen av denna lista fortsätter... :D

Varför alla killar borde ha en shemale flickvän!

- Vi har aldrig mens (eller PMS).

- Vi är oftast inte lika korta som vanliga tjejer.

- Klär sig sexigare än de flesta kvinnor.

- Vi klagar inte på att du spelar tvspel.

- Vi tycker att det är okej att ni gråter till dramafilmer, det gör vi också.

- Vi förstår, du behöver inte förklara 100 ggr för att det ska gå in.

- Inget tjafs alls.

- Det blir fan inte mer 'alternativt' än så.

- Du kan titta på vår porrsamling när du tröttnat på din egen.


Beskriv en riktigt bra EU-tvåhjuling!
Efter att ha lagt min i 50km/h så vill jag säga fyra hjul...

Om två kändisar fick bo hos dig en vecka, vilka skulle det vara? 
Magnus Betnér och Runar.

Vad vill du alltid ha i sovrummet?
Sinnesro

Är det okej att sälja sex?
Ja, köpa också om man föredrar det.

Kan Gud vara en nu levande person?

Ja, Magnus Betnér :D


Vilken egenskap skulle du vilja bli av med?
Min självcentrering!!!!!

Vad bör en granne inte veta?
Vilken musik jag uppskattar.
Vilka filmer jag gillar.
Hur ofta jag har sex.
Hur ofta jag har besök.
Vilken mat jag lagar.
Hur jag ser ut naken.

Vad är receptet på ett lyckat förhållande till sina vänner?
Ärlighet, ärlighet och lojalitet.

När åt du sushi senast?
Igår kväll, en tolva med en dubbel tonfisk, misu och te, precis som det ska vara, och självklart med pinnar.
Och den avslutaeds som vanligt med att man "sveper" sojan och wazabin som är kvar som en "shot".

Vad vill du byta till för mobil just nu?
En Samsung som slutat tillverkas.

Hur vill du att din partner ska vara?
Undergiven, verbal, intelligent och "alternativ", självklart också liberal.

Om du fick chansen att bli en perfekt julost, skulle du ta den?
Utan att tveka!


Beskriv en perfekt julost!
Rund och röd.

Du måste lära dig en låt på en vecka (känns lite idol) och sen framföra den, vilken låt blir det?
Don't Fear The Reaper - Blue Oyster Cult

Vilket band SKA du se live i år, kosta vad det kostar vill?
Blue October


Vilken stad hade du velat leva i?
S.F (om den inte låg i u.s.a), Pyongyang eller Kalmar. 

Finns det något du saknar?
Ja.

Vad händer med ditt hemnummer den sista februari? 
Då försvinner det, ip-telefoni är kass, fattade inte var för ingen ringde förrän jag insåg att telefonen inte fungerat på tre veckor :(

Vem saknar du mest just nu, minst tio personer?
Maximilian, Frans Oskar, Alva Linnea, Hanna (mod. 1984), Jeff, Oscar, Familjen, Farmor, Herr Winge och Sandra.

Vilken person är din idol?
Farsan.

Vad har du gjort senste veckan för att få kickar?
Börjat töja min septum igen, lett ett AA-möte (första gången på ett halvår) och varit hjälpsam mot främlingar.

Vad skulle du behöva allra mest just nu? 
En kram.

Vad har du för digitalkamera?
Canon PowerShot A75 3.2mp (tar helt underbara bilder).

Eufemismer jag stör mig på just nu?
"Föryngringsyta" istället för "kalhygge".
"Lokalvårdare" istället för "städare".
"Strategisk omgruppering bakåt" istället för "flykt" på slagfält.
"Friställd" istället för arbetslös.
"Särskilda behov" i stället för funktionshinder.

Vad har du stört dig på den senaste veckan?
Personer som svarar på uppenbart retoriska frågor-

Livsmotto just nu?

"Det är ditt liv. Du är kapabel att göra dina egna val, ta ansvar för ditt liv och ta konsekvenserna av ditt handlande. Om detta förvägras oss - då inskränks vårt människovärde, vår värdighet och vår livsglädje. - Reclaim your life!"


Och nu kommer en ny lista som jag kör i grundutförande (förutom rent språkliga fel) som jag fann den på;

http://pippelipp.bilddagboken.se/p/main.html?


2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, för mycket för att räkna upp.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar under 2008?
Det tror jag inte.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Skåne, Göteborg och Stockholm

6. Var det något du saknade under 2008 som du vill ha 2009?
En hel del.

7. Vilka datum från 2008 kommer du alltid att minnas?
26/4 (tyvärr), 13/10 (senast), 31/12 (med glädje och sorg på samma gång)

8. Vad var din största framgång 2008?
Drogfrihet från trettonde oktober, nikotinfrihet från den åttonde november.

9. Största misstagen?
För många ONS i början av året, "missat" mina barn totalt, återfallen och SJ.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Utmattningsdepression från augusti --->


11. Bästa köpet?
Min säng.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Droger, alkohol och cigg.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
"julklappen" från min sponsor.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
About a Girl - Nirvana

På Din Grind med Chords - Organism 12 & Dj Large
Dagdröm med Adam Tensta - Organism 12 & Dj Large
In the Name of God - Sabaton
Primo Victoria - Sabaton
Marcuses Skog - Kajsa & Malena
Blues För Jacques Brel - Rikard Wolff
I Don't Care - Apocalyptica
Struck A Nerve - Bad Religion
For My Brother - Blue October
Chameleon Boy - Blue October
James - Blue October
[Untitled Track] - Blue October
What If We Could - Blue October
We Fall, We Fall - Dead Celebrity Status
Mockingbird - Eminem
When I'm Gone - Eminem
Hurt - Johnny Cash
Att fånga en fjäril - Lars Winnerbeck
Du min vän - Nina Ramsby & Martin Hederos

Self esteem (offspringcover) - Veronica Maggio
Always On My Mind - Willie Nelson

Fuck Forever - Babyshambles

15. Var du mer glad eller ledsen under 2008 jämfört med tidigare år?
Mer ledsen.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat barnen, inte varit så envis.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
ONS.

18. Hur tillbringade du julen?
På Stadsmissionen med en massa underbara människor och senare med P & D fram till fyra på morgonen.

19. Blev du kär under 2008?
Jodå, flera gånger.

20. Hur många one night stands hade du under 2008?
34

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag har slutat att hata.

22. Största musikaliska upptäckten?
Bad Religion, Blue October, Nina Ramsby & Martin Hederos, Sabaton och Dead Celebrity Status.

25. Något du önskade dig och fick?
Drogfrihet och vänner.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Färre återfall, behålla vänskapen med Hasse, behålla jobbet på SJ.

27. Vad fick dig att må bra?
Anonyma Narkomaner, tolvstegsprogrammet, min senaste sponsor och Guitar Hero på ps3.

28. Vem saknade du?
Barnen, Familjen, Daniel, Johan, Jonas och många fler.

29. De bästa nya människorna du träffade under 2008?
Tobbe, Martin, Peter, Denice, Katrin, Dan, Andreas, Danne, Viktor, Linus, Annika, Christoffer, Ida, Coffe, Daniel, Torgny, Leif, Jeppe, Joel, CH och Hanna (mod 1984).


Nu kommer ytterligare en lista, som handlar om sanning och ska skickas vidare; det ska jag göra också, fast i ett annat forum;

Berätta 10 sanningar om dig själv och utmana 5 personer.

1. Jag är en beroende.
2. Jag har en depression.
3. Jag är sjukskriven.
4. Jag ringer min första kärlek två gånger om året, bara för att få höra hennes röst.
5. Jag har "fyllt" 1Tb på mindre än tre månader.
6. Jag extremliberalist,
7. Jag är bisexuell.
8. Jag funderar på att pierca mig i snoppen.
9. Jag funderar allvarligt på en musikalisk karriär.
10. Jag har gått ner 11 kilo på 24 dagar.

Nu får bloggandet vara över för nu. Jag funderar fortfarande på att skaffa en "riktig" blogg där jag "skyltar" med vem jag är, men det kommer till slut. Nu ska jag spela GHWT och dricka te.

Betnér, giv mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0