Bitterfittor och lögnare

Jag är omgiven av dem, sen vilket kön de har spelar mindre roll, en kille kan vara en kärring och en tjej kan vara ett riktigt arsel, det har inte med kön att göra. Det känns som om jag är en magnet för idioter och patologiska lögnare som ständigt väll sätta sig själva i centrum. Jag hade en riktigt bra dag, mina nivåer av nor-adrenalin är lägre än tidigare vilket medför att jag inte blir arg lika lätt som tidigare, dock blir jag lite mer ångestfylld och lättberörd, jag får närmare till mina känslor helt enkelt. Jag satt i godan ro och njöt av det faktum att allt jag hade bestämt mig för att göra var klart, allt jag hade framför mig var en lugn kväll av slappande framför datorn, alternativt med en god bok; och sen så gick allt åt helvete.

Man kan fråga sig vem det var som fick allt att falla? Svaret är mycket enkelt; det var Mammon, denne djävulske gud som vissa bitterfittor tillber och dyrkar mer än något annat. Allt kan vara hur bra som helst, och så kommer pengar på tal och den soliga vårdagen blir till ett helvetiskt snökaos på en halv sekund, bara för att Mammon kommer in i bilden. Det vart så illa att jag var tvungen att inta två av mina (anti-histamin) ångestdämpande piller för att inte gå loss som en utombordare i mitt vardagsrum. Jag ringde min sponsor och frågade honom; när jag skulle få den sinnesro jag ständigt ber om, och han sa att det kommer med tiden, ju mer jag jobbar i stegen, han sa också att jag är totalt maktlös inför bitterfittor, lögnare och allt annat som är utom min kontroll, vädret, personalen på mataffären, you name it.

Så hur vart det med min sköna kväll då? Jag är fortfarande skakig trots att jag varit på ett möte, delat med mig av det som uppkommit och blivit ljugen för på sms, både en och tre gånger samt blivit ljugen för på telefon. Nu sitter jag och funderar på ifall jag ska lägga mig och försöka läsa lite, se en film eller ett serieavsnitt eller kanske ringa någon och prata bort en timme? Det lutar åt sängen och en god bok, total kapitulation och ett överlämnande som inte är av denna värld följt av bön, precis som vanligt, sinnesro, ave maria och fader vår.

Jag har några tankar som jag inte riktigt kan släppa, men jag får lov att göra så gott jag kan och försöka för det är en dag i morgon också, en dag fylld med intressanta möten med människor och andra väsen, kanske tillochmed en och annan bitterfitta? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0