symbios

Vi tror att vi lever i ett symbios, att två människor är en,
vi ser på varandra tills vi ser oss själva
och tror att vi är en och samma människa
och så vrider GUD på ljuset och det står en fullständigt
främmande människa framför en.

De ovanstående raderna beskriver hur mitt känsloliv sett ut de senaste åren. Nu lever jag i celibat som jag själv valt och jag trivs riktigt bra. Det enda som saknas är närhet, någon att sova sked med eller hålla i handen när jag går i stan, annars är livet toppen.

Igår agerade jag enligt det tionde steget, trots att jag är på det  a n d r a  men det känns bra, då jag inte vill göra mitt kommande fjärdesteg längre än nödvändigt.

Nu ska den beroende lyssna på Onskan och somna, morgondagen bjuder på flera intressanta äventyr, garanterat!

Kommentarer
Postat av: E

En bra beskrivning på ett ganska vanligt misstag.

Ett tips att försöka behålla varandras unikum och att varje dag betrakta varandra med nyfikenhet för att ständigt upptäcka nya sidor och att inte ta för givet. Ha det bäst/E

2009-03-17 @ 12:20:29
Postat av: Blomman

Här kommer ett par indian grejer. Sålla som du vill. En indianpojk hade en pappa. Han dog hans bäste vän sa din pappa är död.Pojken sa det kan han inte för han är så stor och stark och han överlever allt. Då svarade vännen endast berg lever för evigt. Vad jag tror är att hans vän menade att pojkens pappa dog för en stor sak. Men även att han var stor och stark så undankom han inte döden. Jag vet inte vad jag ville säga med detta men det kändes bra.



Här kommer en till.



Först när det sista trädet har huggits ner.

Och den sista floden har förgiftats och den när den sista fisken har fångats, ja då kommer ni att förstå att man inte kan äta pengar..... Kram till dig.

2009-03-17 @ 13:50:12
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Pellerin

Får man fråga vad de olika stegen går ut på? Eller kan man läsa om det någonstans?



Gillar din blogg!

2009-03-18 @ 19:40:20
Postat av: O. Beroende

@Pellerin

Stegen är lite olika i utförande och rent textmässigt men innehållet är detsamma, läs mer här; Alkoholister#Detolvstegen" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/AnonymaAlkoholister#Detolvstegen

2009-03-19 @ 23:38:12
URL: http://hycklare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0