Sjukdomsinsikt

Jag är en idiot som laborerar med min medicin som om det vore en kemilåda moch jag vore fem år
Om jag bara hade klippt av linan och publicerat ett självmordsbrev precis innan, så hade jag ställt människor inför ett faktum som man inte kan göra något åt och som man måste acceptera hur tungt det än är.

Nu valde jag istället att tala om det en avsevärd tid innan, och lägger på så vis över över ansvaret för mitt frånfälle på andra. Jag tvingar människor som bryr sig om mig att oroa sig för när beskedet kommer att komma att jag inte längre finns.

Och jag lägger ansvaret på mina vänner att försöka hindra dig.

Om de sen inte hindrar dig, utan jag gör det ändå, så lägger jag en skuldbörda på dem. De får leva med att de inte lyckades hindra mig.

Därigenom har jag visat bristande respekt!

Vad det faller på är min sjukdom! Jag har agerat respektlöst eftersom jag inte använt den empati som jag inte har förmåga till.

I vilket fall som helst så ber jag alla som läst det nedanstående om ursäkt. Anledningen till det jag skrev är uppenbarligen det faktum att jag halverat min medicinering, så jag ska genast återgå till normaldos och konsultera min läkare.

Förlåt mig.

Kommentarer
Postat av: E

Blev riktigt orolig, självklart ska du inte leka med medicinerna på egen hand. Du vet lika väl som jag att om du nu vill sätta ut dem så ska du trappa med hjälp av din läkare.

Gör det långsamt och låt känslorna vakna, vänj dej vid dem och hitta tillbaka till glädjen, jag tror mej veta att den finns där, kanske djupt begraven, men dock finns där. Jag har ju sett den, du har också varit en glad, fri lekande liten kille.

Hitta tillbaka dit, det finns kvar...kram

2010-03-08 @ 21:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0